Tanda-tanda kuku menggigit - Adakah Anak Saya Menggigit kuku masing-masing?

Tanda-tanda kuku menggigit - Adakah Anak Saya Menggigit kuku masing-masing?

Jika anda membaca artikel ini, anda mungkin perasan sesuatu di tangan anak anda yang kelihatan seperti tanda chew! Dan anda telah melakukan perkara yang betul untuk website saya dalam talian kerana manakala kuku menggigit mungkin kelihatan seperti sedikit masalah yang tidak benar-benar perkara dan boleh diuruskan dalam kehidupan setiap hari, anda akan terkejut betapa banyak kerosakan yang sedikit sedikit kuku menggigit boleh buat!

Sebagai contoh, jika anak anda penggigit kuku kronik kemudian ada kemungkinan bahawa jari (s) boleh dijangkiti dengan beberapa jenis badan asing. Sudah tentu, jangkitan berbeza dari segi kesungguhan tetapi adakah anda mahu mengambil risiko itu dengan anak anda?

Apa lagi, apabila dia / dia terus mengunyah mereka kuku keras dengan gigi yang tidak sangat matang kemudian gingival (gusi) kecederaan boleh berlaku. Dalam kes-kes yang teruk gusi boleh menjadi menyakitkan radang dan gigi disesarkan! Ini bukan satu permulaan yang baik untuk anak anda dalam kehidupan ...

Akhir sekali, mungkin sekurang-kurangnya semua masalah - kuku yang telah dikunyah adalah semata-mata hodoh - terutamanya kuku yang dikunyah sepanjang masa.

Jadi apakah tanda-tanda kuku menggigit?

Mereka cukup banyak apa yang anda harapkan benar-benar. Kuku pada jari tidak akan tepi licin tetapi mungkin telah bengkok dan kasar dengan mungkin beberapa jenis kerosakan kulit di mana gigi telah ditangkap bahagian bawah kuku.

Satu lagi tanda pasti, bersama-sama dengan kerosakan kuku, adalah untuk melihat gusi kanak-kanak itu untuk melihat sama ada terdapat sebarang tanda-tanda kemerahan atau keradangan. Gusi boleh menjadi agak sensitif jadi apa-apa rintangan terhadap permukaan yang keras biasanya dapat dilihat dengan segera atas pemeriksaan.

Jangan biarkan ia terlalu lama!

Yang lebih tua mereka mendapat lebih sukar ia boleh untuk mendapatkan isu kuku menggigit disusun. Adakah anda tahu bahawa 30% kanak-kanak yang berumur di antara 7 dan 10 menggigit kuku mereka? Jika itu terkejut anda, dengarlah ini: 40% dari semua remaja menggigit kuku mereka.

Menangkap mereka muda dan mendapatkan mereka keluar dari tabiat itu - cuba untuk memohon pahit merasa kuku varnis untuk yang berusia 14 tahun itu akan menjadi jauh lebih mencabar daripada cuba untuk melakukan perkara yang sama untuk sedikit 7 tahun dengan sikap ganas!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar