Mencegah Batu Buah Pinggang - Apa yang menyebabkan batu buah pinggang dan Cara Mencegah Mereka

Mencegah Batu Buah Pinggang - Apa yang menyebabkan batu buah pinggang dan Cara Mencegah Mereka

Sesiapa sahaja yang telah mengalami batu karang akan dapat memberitahu anda bagaimana menyakitkan mereka. Walaupun banyak pengalaman mereka, ia sering menjadi misteri mengenai apa yang telah menyebabkan mereka di tempat pertama. Mencegah batu karang juga boleh sama sukar. Jelas terdapat ubat-ubatan tradisional yang boleh membantu dengan kesakitan yang dikaitkan dengan keadaan ini, walaupun banyak ubat-ubatan ini boleh membahayakan dan prosedur boleh menjadi lebih menyakitkan.

Apakah punca keadaan ini?

Garam mineral terkumpul di dalam badan boleh menyebabkan masalah ini. Ia agak ironis bahawa deposit besar terdiri sebahagian besarnya daripada mineral seperti magnesium dan kalsium dan bahawa anda juga mungkin kekurangan mineral ini.

Kekurangan mineral bukan satu-satunya sebab mengapa seseorang akan membangunkan keadaan ini, walaupun ia adalah perkara biasa.

Satu lagi faktor dalam pembangunan keadaan ini adalah gula halus. Gula akan berkumpul di pankreas dan akan menyebabkan pengeluaran insulin yang berlebihan. Ini mencetuskan satu tindak balas rantai dan buah pinggang akan mula menghasilkan kalsium yang berlebihan dalam air kencing. Kurangkan pengambilan gula apabila anda mencegah batu karang.

Bagaimana anda boleh tahu jika anda mempunyai batu karang?

Ultrabunyi boleh menentukan jika anda mempunyai batu karang, walaupun satu-satunya cara anda akan melihat jika anda mempunyai mereka adalah melalui mengiktiraf gejala. Dalam banyak kes, pesakit mungkin mengalami sakit di bahagian atas belakang mereka, yang terus turun ke kawasan abdomen. Mungkin juga terdapat bukti darah dalam air kencing. Satu lagi gejala yang telah menyedari perasaan loya atau mungkin juga muntah.

Batu yang lebih kecil adalah lebih mudah untuk melalui air kencing daripada orang-orang yang lebih besar. Pembedahan boleh menjadi pertimbangan apabila batu-batu terlalu besar akan diluluskan secara semula jadi. Anda boleh memilih untuk menggunakan diuretik jika pembedahan bukan pilihan untuk anda dan ramai yang telah digunakan thiazide pada masa lalu. Terdapat ubat-ubatan lain juga ada, tetapi perlu diingat risiko dan kesan sampingan yang dikaitkan dengan setiap daripada mereka.

Anda boleh memilih untuk mencari dan menggunakan cara semula jadi apabila mencegah masalah ini, kerana ini akan mempunyai kesan sampingan dan boleh menjadi amat berkesan. Terdapat banyak laman web dengan maklumat yang benar-benar baik tentang bagaimana untuk merawat secara semulajadi masalah ini.

Dalam pada itu, di sini adalah beberapa idea yang anda boleh cuba apabila mencegah batu karang:

Air - minum daripadanya.

Teh sutera jagung - minum ini akan meningkatkan kekerapan kencing dan ini akan membantu untuk membersihkan buah pinggang

Jus cranberry - boleh membubarkan asid terkumpul di dalam air kencing untuk mencegah batu karang

Kurangkan garam - ini adalah penting dan anda perlu mengambil kira semua makanan yang mengandungi garam yang berlebihan. Anda juga boleh mengelakkan minuman ringan dan minuman kafein.

Batu karang yang amat menyakitkan dan ia adalah penting untuk ingat bahawa anda boleh menghilangkan daripada mereka dan ada cara untuk mencegah batu karang menggunakan ubat semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar