Sihat Itu Jantung Sakit

Sihat Itu Jantung Sakit

Socrates didukung bahawa manusia adalah haiwan rasional - iaitu, hanya jalan untuk pengetahuan adalah fikiran yang rasional. Zaman Gelap dan Renaissance ditandai dengan perencatan aktiviti yang menyeronokkan dan oleh penemuan pemikiran saintifik, masing-masing. Kedua-dua aktiviti ini menjurus ke arah memahami alam semesta dan membawa satu lebih dekat kepada Allah, dengan menggunakan akal dan logik. Kini, dalam usia pemikiran pascamoden, manusia tidak semata-mata haiwan rasional, tetapi juga merupakan salah satu emosi dan intuitif. Populariti yang semakin meningkat Zaman Baru dan falsafah Timur, serta penekanan yang lebih kepada bidang-bidang seperti psikologi dan kesihatan mental telah banyak menekankan keperluan untuk memupuk dan menguruskan emosi seseorang dan kesedaran intrapersonal.

Pusat kepada pengalaman kami emosi ialah hati. Hati adalah satu perkara yang menakjubkan. Bukan sahaja ia memberikan kita kehidupan, dengan menewaskan berterusan sehingga kematian kita, tetapi ia juga menjadi "hidup" apabila kita gembira atau apabila kita sakit. Ramai orang percaya bahawa hati yang rapuh, dan bahawa ia pecah dan sakit dengan mudah, dan mengambil masa lebih lama untuk memperbaiki. Sebaliknya, dan untuk parafrasa kata lain, satu-satunya cara untuk hati seorang wanita ialah bunga. Agak menghairankan, bunga yang digunakan sama ada untuk menarik seorang wanita atau sebagai hadiah semasa hari Valentine, tetapi ia juga digunakan untuk menyembuhkan kecil hati atau hati yang sakit, seperti kehilangan seorang yang dikasihi.

Pada masa kini, bunga juga digunakan untuk mengekstrak minyak pati untuk tujuan aromaterapi. Aromaterapi dikatakan kimia mendorong perubahan dalam perasaan, fikiran dan perasaan hanya dengan menghidu aroma herba, rempah dan bunga. Sebagai contoh, bunga mawar yang digelar sebagai "ratu bunga", adalah minyak pati yang paling mahal, yang melebihi nilai emas. Ini kerana jumlah yang benar-benar besar kelopak mawar yang diperlukan untuk mengeluarkan hanya 2.5 gram minyak pati. Ros ini dikatakan untuk mendorong panas, memupuk dan perasaan keibuan. Satu lagi bunga, neroli atau bunga limau, dikatakan anxiolytic yang berkesan, dengan makin berkurangan perasaan ketegangan dan keletihan. Sebaliknya, chamomile popular dan bermanfaat untuk kanak-kanak, terutamanya mereka yang emosi reaktif dan sering cepat marah, tidak sabar, marah dan resah.

Kebanyakan minyak pati sering dibakar atau dipanaskan oleh lilin spa [http://www.organicessentialoilcandles.com] untuk menyebarkan dan menghilang di sekitar bilik. Ia adalah lebih berkesan untuk lilin organik seperti lilin lilin lebah, kerana ia tidak mencemarkan udara, tetapi meninggalkan ia bersih, segar dan wangi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar