7 Pemulihan Sinus Super Berkesan Asli

7 Pemulihan Sinus Super Berkesan Asli

Resdung adalah penyakit yang sangat biasa, ubat-ubatan OTC biasa banyak kali gagal untuk membasmi masalah sepenuhnya. Walau bagaimanapun jangkitan sinus boleh diubati dengan mudah dan sepenuhnya dengan bantuan ubat semula jadi.

Berikut adalah beberapa cara sinus semula jadi:

Akar likuoris bantuan dalam mengurangkan bengkak dan menimbulkan sistem imun untuk menghapuskan jangkitan. Mengambil kapsul likuoris untuk meningkatkan sistem imun anda.

Eucalyptus merupakan herba aromatik sering digunakan untuk menenangkan sakit tekak. Ciri-ciri antiseptik yang menyembuhkan bengkak dan mengurangkan jangkitan. Anda boleh mengambil lozenges, teh kayu putih atau meletakkan beberapa titik (pastikan tidak menggunakan terlalu banyak untuk mengelakkan merosakkan membran mukus anda) minyak kayu putih dalam air mendidih dan menyedut stim. Ini boleh dilakukan 3 kali sehari - salah satu yang terbaik sinus ubat semula jadi!

Peppermint mempunyai ciri-ciri yang mengurangkan keradangan dan melegakan membran mukus. Peppermint boleh digunakan sebagai teh atau untuk menghirup.

Halia adalah murah, mudah didapati dan merupakan cara terbaik untuk melegakan dan berhenti sakit kepala anda. Ia juga mengurangkan pembengkakan membran mukus. Anda boleh minum teh halia, kapsul, atau makan ia segar.

Lemon balsem adalah herba yang baik untuk menghapuskan kulat atau bakteria. Daun-daun kering perlu direndam selama 10 minit dalam air panas. Teh ini boleh digunakan untuk berkumur dan boleh diminum juga.

Echinacea adalah herba yang meningkatkan imuniti, ia juga boleh melindungi sistem pernafasan anda daripada jangkitan. Menggunakannya dalam kapsul atau dalam bentuk cecair, tetapi jika anda mempunyai alergi ragweed kemudian mengelakkan mengambil ubat ini.

Vitamin C dan Zink mengurangkan gejala sejuk dan oleh itu makanan yang kaya dengan makanan yang mengandungi ini adalah satu kemestian. Makanan seperti lobak merah dan kentang manis kaya dengan nutrien ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar