Merawat Jangkitan Yis dengan Menggunakan 3 Tips untuk Penyembuhan dan 4 Tips untuk Membebaskan Diri Anda Dari Jangkitan

Merawat Jangkitan Yis dengan Menggunakan 3 Tips untuk Penyembuhan dan 4 Tips untuk Membebaskan Diri Anda Dari Jangkitan

Jika anda adalah orang yang sedang mencari satu cara untuk merawat jangkitan yis, anda mungkin akan disyorkan untuk menggunakan beberapa krim, antibiotik, dan pil di luar sana di pasaran. Produk-produk ini mendakwa bahawa mereka boleh menghilangkan jangkitan ini untuk kebaikan. Walau bagaimanapun, jika anda mengalami ini jenis jangkitan, dan anda telah mencuba semua produk-produk tetapi masih tidak boleh menghentikan jangkitan daripada berlaku, maka, anda mungkin perlu mencari rawatan kekal semula jadi dan banyak lagi untuk melawan jangkitan ini sebaliknya.

Untuk merawat jangkitan yis, pertama sekali, ia adalah sangat penting bahawa anda perlu belajar tentang jangkitan dan bagaimana ia berlaku. Di samping itu, jika anda boleh mencari punca jangkitan dan cuba untuk mengelakkan ia, ini dianggap sebagai cara yang terbaik untuk merawat diri anda daripada masalah ini menjengkelkan.

Sekarang, mari kita memberi tumpuan kepada pembelajaran maklumat untuk merawat jangkitan yis. Biasanya, jangkitan itu disebabkan oleh kulat, yang dipanggil Candida. Ia adalah satu fakta bahawa Candida boleh berada di dalam tubuh manusia tanpa menyebabkan apa-apa kemudaratan. Walau bagaimanapun, terdapat kedua-dua bakteria baik dan buruk dalam badan anda. Setelah jumlah bakteria jahat adalah lebih daripada yang baik, ia boleh menyebabkan ketidakseimbangan dalam tubuh, dan melemahkan sistem imun. Jadi, jika anda tidak mahu untuk mendapatkan jangkitan, anda perlu berhati-hati tentang apa-apa yang boleh menjadi punca ketidakseimbangan ini.

Berikut adalah beberapa tips untuk membantu anda merawat jangkitan yis.

Douches faraj: Ia adalah satu fakta bahawa douching boleh menjadi punca ketidakseimbangan bakteria di kawasan faraj. Seperti yang dinyatakan sebelum ini bahawa apabila keseimbangan ini diganggu, jangkitan akan berlaku. Anda perlu tahu ragi yang menyukai tempat yang lembap, jadi douching boleh mewujudkan persekitaran yang baik bagi bakteria buruk untuk membiak dengan lebih cepat.

Yogurt: Anda juga perlu tahu bahawa yogurt mengandungi bakteria baik. Jika anda makan yogurt, ia bermakna bahawa anda menambah bakteria baik dalam sistem badan anda, yang dianggap sebagai satu kaedah yang baik untuk melawan jangkitan dengan mengekalkan imbangan seperti yang dinyatakan.

Bawang putih: Bawang putih dianggap sebagai salah satu kaedah yang popular untuk merawat jangkitan yis. Ia akan menjadi lebih berkesan untuk menggunakan bawang putih untuk membunuh yis apabila anda notis jangkitan yang lebih awal. Sebenarnya, bawang putih boleh digunakan dalam kes jangkitan yang teruk, tetapi ia mungkin memerlukan dos yang lebih.

Selain daripada menggunakan kaedah di atas untuk merawat jangkitan yis, mengubah gaya hidup anda boleh menjadi sangat membantu juga. Berikut adalah beberapa tips untuk menghilangkan jangkitan dengan mengubah sedikit gaya hidup anda.

Tiada Damp: Pastikan anda memakai pakaian kering, terutamanya seluar dalam anda. Selain itu, ia tidak digalakkan untuk memakai saman mandi anda untuk tempoh yang agak lama. Perlu diingat bahawa yis suka tempat-tempat yang lembap dan lembap kerana ia boleh berkembang lebih cepat dalam persekitaran ini.

Tiada Perfume: Jika boleh, cuba untuk tidak menggunakan apa-apa sabun atau mandian produk wangi kerana mereka boleh merengsakan kulit anda dan juga boleh membantu jangkitan berlaku dengan mudah.

Kapas adalah baik: Memakai seluar dalam kapas amat disyorkan kerana ini jenis kain boleh membantu menghapuskan kelembapan. Selain itu, anda harus mengelak daripada memakai pantyhose, seluar jeans ketat dan apa-apa pakaian lain.

Antibiotik: Ia adalah idea yang sangat baik untuk berunding dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang antibiotik kerana mereka boleh menjadi punca jangkitan juga.

Akhirnya, hanya ikut tips dan cuba untuk mengubah gaya hidup anda seperti yang dinyatakan di atas, anda akan mudah membebaskan diri dari jangkitan untuk kebaikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar